Carrefour

.

Samenwerking

Sinds 2013


Project / nood

Carrefour zet zich in hoofdzaak in voor de Belgische projecten, zowel het Simbahuis, het SOS Kinderdorp in Marche-en-Famenne als het opvangproject Hejmo voor kindvluchtelingen.

Daarnaast kunnen we rekenen op het netwerk van Carrefour bij emergencies. Zo zette Carrefour een grote actie op naar klanten en medewerkers bij de naturramp in de Filipijnen.


Acties

  • Carrefour zet elk jaar een aantal acties op om de naamsbekendheid en fondsenwerving van SOS Kinderdorpen te helpen groeien. Rond moederdag staan steeds twee producten in teken van onze belgische projecten, waar een deel van de verkoop wordt voor ingezet. Maar ook rond sinterklaas en kerstmis wordt thematisch gewerkt.
  • In 2017 werd voor de eerste keer de actie “10 eur aankopen = 1 eur voor SOS’ georganiseerd, ism andere deelnemende leverciers als henkel, Dr Oetker, Cosynel en Cubzz. Per aankoopschijf van 10 eur van de deelnemende producten, gaat 1 eur naar SOS Kinderdorpen.
  • Een mooie synergie werd sinds vorig jaar opgebouwd tussen Cubzz, SOS Kinderdorpen en Carrefour. Cubzz, het merk dat opgestart werd met als doel kinderen kansen te geven, vond een sterke partner in Carrefour om haar producten (Cubzz Choco drink, Cubzz Koffie) breed aan te bieden. Cubzz schenkt alle winst aan SOS Kinderdorpen.
  • Bij de opstart van Hejmo kon SOS Kinderdorpen rekenen op de steun van Hypermarkt Carrefour in Kraainem, in zowel producten
  • Carrefour zette haar familidag volledig in teken van SOS Kinderdorpen, met een wereldrecordpoging als slotstuk van de dag


Impact

  • SOS Kinderdorpen kan dankzij de verschillende acties van Carrefour bouwen aan naamsbekendheid op nationaal vlak
  • De financiële steun zorgt er voor dat we ons werk met de kinderen op een kwalitatieve manier kunnen blijven garanderen